AUGUST 14-16, 2015 | SIBIU, ROMANIA

Classics for Pleasure
Artisti 2015 

Image module

Considerat drept un artist care „se aventurează până în miezul muzicii” (România Literară) şi a cărui „bogată maturitate artistică şi profunzime depăşesc limitele unei simple capacităţi“ (L’Unione Sarda), pianistul ANDREI LICAREŢ a susţinut concerte şi recitaluri în oraşe importante din Europa şi din Statele Unite.Născut la Bucureşti, Andrei Licareţ a început studiile de pian cu tatăl său la vârsta de cinci ani. La 11 ani a debutat ca solist, interpretând Concertul pentru pian în do major, KV 246 de Mozart alături de Orchestra de Cameră a Filarmonicii din Bucureşti.

A urmat cursurile Liceului de Muzică „George Enescu” din Bucureşti, unde a studiat cu Gabriela Enăşescu. A susţinut concerte la Paris, Vendôme, Santander, Berlin, Würzburg, Londra, Roma, Lucca, Livorno, Salonic, Copenhaga, Istanbul, Praga, Tel-Aviv, Varşovia şi Bruxelles.În Statele Unite, a concertat la New York, Washington D.C., Boston, Houston, Pella, New Jersey şi Northampton, Massachusetts. Ca solist, a fost invitat de cele mai importante orchestre româneşti, precum şi de ansambluri din Lübeck, Würzburg, Cagliari şi Mexico City, colaborând cu dirijori precum Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Jin Wang, Arnold Ostman, Arie Vardi, Ilarion Ionescu-Galaţi, Florentin Mihăescu, Anthony Bramall, Justus Franz şi Jose Arean. Pianistul a realizat înregistrări la Radiodifuziunea Română cu lucrări de Mozart, Beethoven, Brahms, Chopin şi Ravel, înregistrări ce au fost difuzate de postul TV naţional. Andrei Licareţ a obţinut Premiul I la concursurile Jeunesses Musicales şi Bucureşti Yamaha şi a fost distins cu Premiul Lory Wallfisch.

De asemenea, a primit Premiul II la Concursul Tel-Hai şi Concursul Concertelor Shreveport. Printre profesorii săi cunoscuţi s-au numărat Viniciu Moroianu, Dana Borşan şi Dan Dediu, cu care a studiat şi compoziţia la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. La Paris şi Berlin, a studiat cu Jacques Rouvier, iar la Salzburg cu Dmitri Başkirov, în cadrul cursurilor de măiestrie de la Mozarteum. A participat la programul prestigiosului Institut Steans pentru tinerii muzicieni de la Ravinia Festival. Solistul a obţinut diploma de Bachelor of Music şi Master of Music la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Recent, Andrei Licareţ a obţinut diploma de Graduate Performance Diploma şi Artist Diploma la Conservatorul Peabody, unde a studiat cu ilustrul Leon Fleisher, muzician care promovează în rândul discipolilor săi moştenirea pianistică preluată de la Beethoven.

În aprilie 2013 Andrei Licareţ a susţinut un recital foarte aplaudat la Chamber Hall al Filarmonicii din Moscova iar în februarie 2013, şi-a făcut debutul la Carnegie Hall cu un recital de success, la Weill Recital Hall. „Sensibilitatea sa rafinată şi căldura sunetului, precum şi virtuozitatea interpretării au fost pe măsura acestei lucrări monumentale” (Lübecker Nachrichten, octombrie 2011). „Licareţ a interpretat cu naturaleţe, poetic şi cu o extraordinară atenţie pentru detalii – o sclipire care te face să doreşti mai mult”.

Image module

În perioada studiilor urmate în ţară, apoi în Polonia la Academia de Muzică „Karol Lipinski” dirijorul Constantin Grigore a beneficiat de îndrumarea unor maeştri recunoscuţi ai dirijatului: Horia Andreescu, Petru Andriesei, Ilarion Ionescu-Galati sau dirijorul polonez Marek Pijarowski. A participat la diverse Masterclass-uri, precum “International Masterclass for Orchestral Conducting and Phenomenology of Music” (Craiova 2012 – prof. Konrad von Abel), „Wiener Meisterkurse” (Viena 2008 – prof. Salvador Mas Conde) sau „The Roads of Romanticism” (Varsovia 2006).

Constantin Grigore se perfectionează printr-un stagiu de asistenta la Rundfunk Sinfonieorchester Berlin (2011) sub îndrumarea maestrului Marek Janowski si ulterior (2012) la Bayrische Rundfunk şi Munchner Philharmoniker, unde participa la repetitiile si concertele sustinute de Mariss Jansons, Bernard Haitink, Alain Gilbert, Paavo Jarvi, Lawrence Foster sau Vasily Petrenko, în paralel participând şi la cursurile de fenomenologie susţinute de Konrad von Abel.

A susţinut concerte la pupitrul formaţiilor muzicale mari, atât din ţară (Orchestra de Camera Radio, Filarmonica “Ion Dumitrescu” – Rm. Vâlcea, Filarmonica “Paul Constantinescu” din Ploiesti, Filarmonica de Stat din Piteşti, Filarmonica de Stat din Sibiu, Filarmonica de Stat din Oradea, Orchestra Teatrului “Nae Leonard” din Galaţi, Orchestra Teatrului de Opera si Balet “Oleg Danovski”, Orchestra Teatrului Naţional de Operetă din Bucureşti) cât şi de peste hotare (Polonia – Orchestra de Cameră „R-20” din Wroclaw, Filarmonica din Kielce, Orchestra Naţională de Cameră a Republicii Moldova sau Filarmonica “Serghei Lunchevici” din Chisinau).

În 2009 cu ocazia Sarbătorilor Pascale s-a aflat la pupitrul Bucharest Symphonic Pops, în concertul extraordinar sustinut de Al Bano si Montserrat Caballe în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, iar in 2013 este ales dirijorul Evolution Orchestra in turneul sustinut de Steve Vai in Rusia, Polonia, Italia, Spania si Romania.

In 2009 a fost dirijorul Orchestrei Simfonice a Colegiului National de Arte George Enescu, cu care a sustinut concerte la Ateneul Roman sau Sala Radio, fiind de asemenea invitat sa sustina un concert in cadrul Festivalului International “George Enescu”.

De asemenea, este unul din membrii fondatori si dirijorul orchestrei de cameră “Camerata Regala”, cu care a sustinut numeroase concerte in Romania, dar si in Albania, Republica Moldova sau Polonia.

A colaborat cu solisti de renume ai scenei muzicale precum Florin Croitoru, Nicolae Licaret, Daniel Podlovschi, Florin Ionescu Galati, Ilian Garnet, Teodor Ilincai, Cristian Mogosan, Irina Iordachescu, Stefan Ignat, Ana Maria Donose, Cristina Anghelescu, Ioana Goicea, Raluca Ouatu, Tina Munteanu, Horea Haplea, Ingmar Anthony Lazar, Cristian Sandrin, Ioana Ilie, Laura Nicorescu, Anna Mirescu, Natalia Konik, Wictor Kociuban, Piotr Banasic sau Corul National de Camera Madrigal.

Constantin Grigore a primit numeroase premii şi distincţii – ca sef de promoţie al UNMB a primit premiul fundaţiei „Fraţii Bucovineni” (2006), premiul I la concursul de interpretare „Garabet Avachian”, semifinalist la Concursul de Dirijat “Jeunesses Musicales Bucuresti” – editia 2010, precum şi diverse diplome acordate de Guvernul României pentru colaborarea şi coordonarea a numeroase proiecte culturale. A colaborat cu instituţii de prestigiu ca Ministerul Culturii şi Cultelor din România, Artexim sau ICR Varşovia.

In prezent, Constantin Grigore este dirijorul principal al Orchestrei Camerata Regala si al Filarmonicii Oltenia din Craiova.

Image module

După absolvirea Masteratului în anul 2011 în cadrul Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, Emanuela obţine în acelaşi an bursa CEE Musiktheater Vienna.

Din anul 2010 mentorul ei este tenorul Corneliu Fânăţean.
Ea a cântat roluri precum Amelia din “La casa de Bernarda Alba” de Miguel Ortega, Dido din “Dido & Aeneas” de H.Purcell, Ruggiero din “Alcina” de G.F.Händel, Rosina din „Bărbierul din Sevilla” de G.Rossini şi Marcellina din „Nunta lui Figaro” de W.A.Mozart, în cadrul Universităţii.

Din aprilie 2012, Emanuela a început colaborarea cu Opera Naţională din Bucureşti cu roluri precum Romeo din “I Capuleti ed i Montecchi” de V. Bellini, Carmen din opera omonimă de G.Bizet şi Zerlina din “Don Giovanni” de W.A.Mozart. A cântat de asemenea la Alte Oper Frankfurt şi la Berliner Philarmonie în proiectul “Requiem für Auschwitz”, dirijat de Riccardo M.Sahiti.

Mezzosoprana este invitată să cânte în Concertul Aniversar al Regelui Mihai I la Ateneul Român, dirijat de Christian Badea în 2013, şi în luna decembrie a aceluiaşi an ea colaborează cu dirijorul Raymond Janssen în cadrul turneului “Ave Maria” Christmas Concerts din Olanda.

În anul 2014 Emanuela revine pe scena Operei Naţionale din Bucureşti în concertul „Marcello Giordani şi invitaţii săi”, dirijat de Iurie Florea. În luna iunie îl are ca partener pe tenorul Teodor Ilincăi în cadrul „Bucharest Music and Film Festival”, unde concertează alături de orchestra Filarmonicii George Enescu, avându-l la pupitru pe dirijorul Constantin Adrian Grigore. În luna octombrie ea este laureata Concursului Internațional Vocal din China, obţinând premiul 2, fiind invitată în luna decembrie la Beijing să concerteze la National Center of Performing Arts alături de dirijorul Mark Gibson.

În prezent, mezzosoprana colaborează cu Opera Naţională din Iaşi într-o nouă montare a operei Carmen de G.Bizet, în rolul titular.

Image module

Hyun-Jin Yun este castigatorul celui de-al treilea Concurs International de Dirijat «Jeunesses Musicales» Bucuresti, unde a primit totodata si Premiul Special din partea Orchestrei Filarmonicii “George Enescu”.

De asemenea, a fost finalist al Concursului International de Dirijat din Lisabona, a ocupat locul al 53-lea la Concursul International pentru Tineri Dirijori din Besançon si a castigat premii in calitate de compozitor in cadrul a numeroase competitii internationale in Europa si Coreea de Sud.

In ultimii ani Hyun-Jin Yun a lucrat cu diferite orchestre din Europa, din care putem aminti Hamburger Symphoniker, Stuttgarter Philharmoniker, Orchestre Philharmonique de Radio France, Lorraine National Orchestra, Filarmonica “Banatul” Timisoara, Orchestra Metropolitana din Lisbon, Baltic Youth Philharmonic, Seoul Philharmonic. In 2014-15 dirijeaza alaturi de Hamburger Symphoniker in Hamburg, Filarmonica “George Enescu” in Bucuresti, este compozitor alaturi de WDR Sinfonieorchester in Köln si compozitor si dirijor alaturi de Ansamblul TIMF in Seoul.

A studiat compozitia si dirijatul in Seoul, Coreea de Sud si si-a continuat studiile in domeniul dirijatului la Universitatea de Muzica Mannheim si Hamburg in Germania. Pe perioada studiilor in Germania a fost beneficiarul unei burse din partea Fundatiei Oscar si Vera Ritter, a Fundatiei Hamburg Johannes Brahms si a Fundatiei Franz-Wirth-Memorial. Hyun-Jin Yun s-a perfectionat in arta dirijatului cu dirijorii Myung-Whun Chung, Peter Eötvös, Alan Gilbert, Bernard Haitink sau Kurt Masur.

Image module

Nascuta in Bydgoszcz, Polonia, Katarzyna Dondalska, este o soprana de coloratura care si-a inceput cariera muzicala la varsta de cinci incepand studiul viorii. La varsta de 15 ani ani a inceput sa studieze arta vocala.

După ce a studiat la Academia de Muzică din Olsztyn, Katarzyna si-a continuat studiile la Academia de Muzică din Würzburg, Germania. Sub indrumarea si incurajarea profesorilor ei Grigori Zhislin (si Jutta Bucelis – DEHN a absovit cu distinctie atat sectia de vioara cat si pe cea de canto.

A fost finalista in mai multe Concursuri de Canto internationale precum: Internationaler Musikwettbewerb der ARD, Cardiff Singer of the World Festival and the „Sylvia Geszty” Coloratura Singing Competition in Luxemburg.

In 2011 Academia de Muzica din Danzig, i-a conferit titlul de doctor in muzica.

Repertoriul ei cuprinde roluri precum Mozart – “Regina Noptii” si “Constantze”, Richard Strauss “Zerbinetta”, Offenbach “Olympia” si Rossini “Rosina”, pe care le sustine cu succes pe scene precum: Grand Opera Houston, Welsh National Opera Cardiff, Opera Nationala Seul, Teatro Colon Buenos Aires, Teatrul Lirico di Cagliari, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki Varsovia si multe altele .

A concertat in cele mai renumite Sali de concert din lume precum: Avery Fisher Hall din New York, Disney Concert Hall din Los Angeles, John F. Kennedy Center din Washington, Music Hall din Chicago, Konzerthaus Stockholm, DR Koncerthuset – Kopenhagen, Königin – Elisabeth – Saal din Bruxelles, Alte Oper din Frankfurt, Kölner Philharmonie, Philharmonie Berlin, Carl Orff Saal am Gasteig din München sau la Konzerthaus am Gendarmenmarkt Berlin.

A sustinut concerte alaturi de Filarmonica Regala din Liverpool, Orchestra Simfonica din San Diego, WDR Rundfunkorchester din Köln, NDR Rundfunksinfonieorchester din Hanovra, Orchestra BBC din Londra, colaborand cu artisti precum: Vasily Petrenko, Dennis Russell Davies, Roberto Abbado si Daniele, Carlo Rizzi, Edita Gruberowa, Francisco Araiza, Peter Falk, Michael Jurowski, Elmar Gunsch, Günter Wewel, Gunter Emmerlich, Barbara Bonney, Pete York si Lesley Garrett.

Katarzyna Dondalska este bine cunoscuta publicului prin aparitii la emisiuni TV si radio pentru ARD, BBC, RAI, SWR, BR, WDR, NDR, RBB.

Image module

În 2004, Mark Stringer a fost numit succesorul lui Leopold Hager ca Profesor de Dirijat la Universitatea de Muzică şi Arte din Viena. Este invitat frecvent să susţină masterclass-uri de dirijat în St. Petersburg, Beijing şi Shanghai, la Royal Northern College of Music din Manchester, la Hochschule für Musik Franz Liszt în Weimar, Academia Internaţională de Vară din Viena şi Dirigentenforum în Germania.

Între anii 1991 şi 1996, Mark Stringer a fost dirijor la Stadttheater în Berna, unde a dirijat numeroase producţii de operă ca Don Giovanni, Răpirea din Serai, Bărbierul din Sevilla, Rigoletto, Don Carlos, La Bohème, Madama Butterfly, Cavalleria Rusticana, Carmen, Liliacul, Vaduva vesela, Olandezul Zburător, Salome şi Ariadne auf Naxos.

Alte angajamente importante de operă au inclus spectacolul „Moartea lui Klinghoffer” în cadrul Festivalului John Adams din Noua Zeelanda, februarie 2005 şi debutul său la Teatrul Regio, Torino, în spectacolul „Consulul”, în 2006. De asemenea, a fost dirijor asistent al lui Sir Simon Rattle în spectacolul de operă din Amsterdam, Pelléas et Mélisande (1993), „Jenůfa” la Théâtre du Châtelet (1996) şi „Cazul Makropoulos” în festivalul Aix-en-Provence din anul 2000. S-a intors la acel festival şi la Festivalul Pascal din Salzburg pentru a fi parte a spectacolului de operă al Filamornicii din Berlin, „Inelul Nibelungilor” de R. Wagner, în perioada 2006-2010.

În 1989, Leonard Bernstein l-a invitat pe Mark Stringer să dirijeze alături de el în două turnee europene (cu Orchestra Festivalului Schleswig-Holstein şi Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia). Maestrul Stringer a devenit foarte popular în ţările scandinave, dirijând concerte şi spectacole de operă cu orchestre din Copenhaga, Oslo, Trondheim, Bergen, Stockholm şi Gothenburg, printre multe altele.

Cariera sa a continuat cu numeroase concerte şi turnee cu Vienna Symphony, NHK Symphony (Tokyo), Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, City of Birmingham Symphony, Royal Liverpool Philharmonic, Shanghai Philharmonic, Pittsburgh Symphony, St. Paul Chamber Orchestra, BBC Orchestras of Wales and Scotland, Orchestre Philharmonique du Luxembourg, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, RIAS Jugendorchester, Deutsches Symphonieorchester, Royal Scottish National Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Orchestra della Svizzera Italiana şi Brno State Philharmonic.

Recent, a avut spectacol la New York cu Orchestra Juilliard şi, pe Coasta de Vest, cu Baletul din San Francisco.

Mark Stringer s-a născut în Alexandria, Virginia (SUA) în 1964. A studiat la Juilliard School of Music, Tanglewood Music Centre şi la Los Angeles Philharmonic Institute. Printre profesorii săi se număra Bernstein, Ozawa, Rattle şi Tilson Thomas.

CD-ul său cu lucrări orchestrale şi corale de Lili Boulanger şi Albéric Magnard pentru Timpani Records au câştigat numeroase premii în Franta, Anglia şi SUA, incluzând Gramophone’s ‘Editor’s Choice’, ‘Choc de repertoire’ acordate de Le monde de musique şi 5 ‘Diapasons’ acordate de Diapason.

Image module

Camerata Regală a luat naştere în anul 2009 sub Înaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale Principele Radu al României, la iniţiativa unui grup de studenţi şi absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, din dorinţa de a crea o orchestră profesionistă care să contribuie la promovarea şi dezvoltarea tinerelor talente muzicale din România.

Nivelul artistic ridicat ce caracterizează această tânără orchestră se datorează entuziasmului, pasiunii şi energiei interioare a grupului, dar şi talentulului excepţional al fiecărui instrumentist în parte. Camerata Regală reprezintă un colectiv unit şi omogen, dar în continuă metamorfoză şi înnoire, ca o consecinţă a generaţiilor de tineri muzicieni care se succed şi sunt selectaţi să facă parte din această orchestră. Din nevoia de a găsi sonorităţi cât mai adecvate şi de a experimenta în permanenţă noi ipostaze interpretative, Camerata Regală are apariţii scenice extrem de originale.

Camerata Regală a susţinut concerte pe scena Ateneului Român, a Sălii “George Enescu” a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, a Salii Mihail Jora a Radiodifuziunii Romane şi a fost prezentă de asemenea la Ceremoniile Casei Regale a României prilejuite de Aniversarea Jubileului Alteţei Sale Regale Principele Radu al României, de Învestirea cu Titlul de Alteţă Regală a Principelui Nicolae al României, Jubileului de 90 de ani ai Regelui Mihai, Ceremonia Decoratiei Regale “Nihil Sine Deo”.

Deşi Camerata Regală este o orchestra tânără, a colaborat cu personalităţi marcante din lumea muzicii precum Maestrul Jin Wang, Zhani Cico (Directorul Operei din Tirana), Wolfgang Doerner (Austria), Enrique Garcia Asensio (Spania), Rony Rogoff (SUA), Dumitru Goia, Cristian Lupeş, Constantin Adrian Grigore, violonistele Cristina Anghelescu, Ioana Goicea şi Simina Croitoru, percuţionistul Alexandru Anastasiu, mezzosoprana Marianne Cornetti (SUA), soprana Nelly Miricioiu.

În anul 2011, Camerata Regală a fost invitată să reprezinte România în cadrul Festivalului Internaţional Euro Orchestras 2011 – Polonia, a fost implicată direct în Festivalul Internaţional Micul Paris august 2011-Bucureşti, atât în cadrul cursurilor cât şi în prima ediţie a Concursului Internaţional de Dirijat din Festival şi a participat în cadrul Festivalului International al Francofoniei cu un turneu de 3 concerte în Albania ( Korca, Durres, Tirana). Punctul culminant al anului 2011 a fost concertul susţinut în cadrul Festivalului Internaţional George Enescu.

În anul 2012, Camerata Regală a fost invitată în cadrul primei ediţii a Festivalului Internaţional Sergiu Celibidache să susţină un concert şi să-şi dea concursul în cadrul Masterclass-ului de dirijat susţinut de Maestrul Enrique Garcia Asensio. Tot în 2012 Camerata Regală a fost solicitată de grupul Il Divo pentru primul lor concert susţinut în România şi a colaborat cu Corul Naţional de Cameră Madrigal.

Image module

In contextul existentei unui insemnat numar de muzicieni si a unui conservator de muzica, ca si a unei indelungate traditii in domeniul interpretarii simfonice si de opera, la 1 ianuarie 1949 a luat fiinta Filarmonica de Stat Sibiu, institutie profesionista de spectacole si concerte care de-a lungul celor peste 50 de ani de existenta ca institutie de stat a prezentat mii de concerte simfonice si de muzica de opera, asimiland un vast repertoriu simfonic si liric.

Nenumarate cronici din ziare si reviste romanesti si straine au elogiat nivelul muzical al concertelor orchestrei sibiene, oglindind totodata calitatea inregistrarilor pentru radio si televiziune, pentru disc si CD.

De asemenea, un mare numar de turnee au fost efectuate cu deosebit succes atat in tara, cat si in strainatate – in Franta, Germania, Italia, Austria, Spania, Rusia etc. Impreuna cu orchestra sibiana au concertat celebri interpreti romani si straini, intre care pot fi mentionati: Ion Voicu, Valentin Gheorghiu, Stefan Ruha (Romania), Monique de la Bruchollerie si Jean Jaques Thiollier (Franta), Sviatoslav Richter, Rudolf Kerer, Lazar Berman, Dimitri Baskirov (Rusia), Ivry Gittlis (Elvetia), Monserrat Caballe (Spania), alaturi de multi altii.

Image module

Stefan Pop, nascut la Bistrita, in Romania, este absolvent al Academiei de Muzica “Gheorghiu Dima” din Cluj Napoca.
Inca de la inceput a castigat numeroase concursuri de canto nationale si international: “Sigismund Toduta” 2007, “Hariclea Darclee” 2007, “Martian Negrea” 2008, “Ion Perlea” 2009, “Sabin Dragoi” 2009, premiul intai la cea de-a sasea editie a Concursului International de Canto de la Seoul, 2010, premiul intai si premiul publicului la “Operalia” in 2010.
Desfasoara o bogata activitate concertistica alaturi de cele mai renumite orchestra simfonice din Romania (Bucuresti, Targu Mures, Iasi, Timisoara, Oradea). Demna de remarcat este participarea sa la premiera mondiala a lucrarii Colnda balada op. 46 compusa de Gyorgy Kurtag alaturi de Orchestra Filarmonica Transilvania din Cluj Napoca in martie 2009.
Tenorul si-a facut debutul national in stagiunea 2008 – 2009 cu rolul Paolino din Il Matrimonio segreto la Opera Ungara din Cluj Napoca si cu rolul Nemorino din L’elisir d’amore la Opera Romana din Timisoara.
In decembrie 2009 Stefan Pop si-a facut debutul international cu rolul Alfredo din La Traviata la Teatro dell’Opera di Roma, in celebra productie a lui Franco Zefirelli.
A cantat acest rol pe mai multe scene internationale: Opera Nationala Greaca din Atena, Opera de Stat din Viena, Teatrul “Verdi” din Trieste, Opera de Stat din Hamburg, Opera din Frankfurt, Teatrul “Carlo Felice” din Genova, Teatrul “Massimo” din Palermo (cu Mariella Devia in rolul Violettei), Opera Nationala Bucuresti, Opera Israeliana din Tel Aviv.
A interpretat rolul principal din L’Elisir d’amore la Teatrul “Verdi” din Trieste in 2010 si la Opera de Stat din Hamburg in 2011 si pentru prima data rolul Elvino din La Sonnambulala Opera de Stat din Viena in acelasi an. Si-a facut debutul la Opera din Zurich cu rolul Cassio din Otello de Giuseppe Verdi si la Seoul cu rolul ducelui de Mantova din Rigoletto.
A fost invitatul Angelei Gheorghiu in concertele din Orientul Indepartat (Seoul si Shanghai).
In februarie 2012 Stefan Pop a cantat pentru prima data pe scena Operei din Paris, fiind ducele de Mantova in Rigoletto.
Decembrie 2013 i-a adus debutul in roll principal din Faust de Charles Gounod, la Opera Nationala Bucuresti. Un spectacol de success urmat de altele la Opera din Rijeka (Croatia, mar tie 2014) si la Opera din Hong Kong (mai 2014).
In iunie 2014 a debutat in rolul lui Rodolfo in versiunea concertanta a operei La Boheme, pe scena Salii Pleyel in Paris, alaturi de Patrizia Cioffi, iar august 2014 si-a facut debutul la Festivalul de la Salzburg, in rolul tenorului italian din Der Rosenkavalier.
In februarie 2015 Stefan Pop a debutat in Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart, in rolul lui Don Ottavio, alaturi de o distributie de exceptie sub bagheta dirijorului Alain Altinoglu.
A cantat alaturi de mari nume ale operei: Angela Gheorghiu, Patrizia Ciofi, Mariella Devia, Edita Gruberova, Tatiana Lisnic, Sonya Yoncheva, Placido Domingo, Leo Nucci, Jose Cura, Thomas Hampson si Erwin Schrott, sub conducerea muzicala a unor importanti dirijori: Evelino Pidò, Andrea Battistoni, Daniele Gatti, Simone Young, Paolo Longo si Luciano di Martino printre altii.

Operetta Gala
Concert de arii şi duete celebre din operete
Orchestra Teatrului de Operetă si Musical „Ion Dacian”

Dirijor: Constantin Grigore
Solisti: Tina Munteanu, Irina Baiant, Amelia Antoniu,
Cătălin Petrescu, Ernest Fazekas, Florin Budnaru
Cu participarea baletului Teatrului de Operetă si Musical „Ion Dacian”

Concertul include o selecție de arii și duete din cele mai cunoscute operete și musicaluri scrise de compozitori celebri precum Franz Lehar, Emmerich Kalman, Andrew Lloyd Webber și Riccardo Cocciante. În program sunt incluse fragmente din operetele ,,Silvia”, ,,Liliacul” sau ,, Prințesa Circului” precum și din musicalurile ,,Mizerabilii” , ,,Notre Dame” sau ,,Jesus Christ Superstar”, interpretate de soliștii Teatrului de Operetă și Musical ,,Ion Dacian”..

Concertul urmăreşte să introducă spectatorii în lumea poveştilor cu final fericit, a balurilor şi saloanelor impunătoare, a dansului şi a poveştilor de dragoste, prezente sau sugerate într-o formă sau alta în toate operetele celebre.