Solistă a Operei Nationale Române din Iasi, Ana Maria Donose este din 2008 absolventă a Facultăţii de Interpretare “G. Enescu”, Iasi. Din 2010 masterandă a Facultăţii de Interpretare “G. Enescu”, Iasi.Din 2003 susţine concerte şi turnee în ţară şi străinătate cu opere şi filarmonici dintre care amintim Franţa, Italia, Olanda , Timişoara, Bacău, Botoşani, Sibiu, Braşov, Craiova Iaşi, etc.A obţinut numeroase premii, dintre care amintim Premiul I la concursurile de canto din Galaţi, Ploieşti, Piatra Neamţ (2002-2006), Premiul al III-lea Ploieşti 2006, Premiul pentru cel mai tânăr interpret la concursul de lied susţinut de Mariana Nicolesco (Braşov 2006), Premiul special la concursul internaţional Piatra Neamţ 2009, Premiul II concursul internaţional “Bellini” Italia 2010.Repertoriul său cuprinde lucrări vocal simfonice (Stabat mater-Pergolessi, Requiem Mozart şi Simfonia IX de Beethoven), musical-uri – Elsa (Sunetul Muzicii, R. Rodgers,) operete – Mi (ţara surâsului, Fr. Lehar) şi Valanciene (Văduva veselă, Fr. Lehar), opera – Violeta (Traviata, Verdi), Mimi / Musetta (Boema, Puccini), Liu (Turandot, Puccini), Rosina/Bertha (Barbierul din Sevilia, Rossini), Lauretta (Gianni Schicchi, Puccini), Micaela (Carmen, Bizet), etc.Colaborează cu dirijori ca K.M. Chichon (Viena şi Gibraltar,) Eddi de Naddai (Italia), Rinaldo Muratori (Italia), Alfonso Saura(Spania), David Crescenzi (Italia), Petru Oschanitzki, Alexandru Iosub, Gabriel Bebeselea, etc şi regizori precum Andrei Serban, Andras Kurthy, Marina Emandi, etc.
În prezent este studentă la Viena.
August 16-18, 2013 | Sibiu, Romania
Classics for Pleasure
Artisti 2013
Emblemă a PROMS of Delight, Bucharest Symphonic Pops reprezintă noua orchestră de marcă pe scen muzicală a tării având în componentă membrii ai Filarmonicii George Enescu, ai Orchestrei Nationale Radio, precum si ai Big-Band-ului Radio. Pornind de la formula clasică de orchestră simfonică, componenta este lărgită cu sectiunea de ritm si big-band, rezultând o sonoritate modernă, amplă, cu o flexibilitate deosebită.
Acest fapt face posibilă abordarea tuturor tipurilor de repertoriu – de la clasic la jazz simfonic, de la pop la valsuri si polci – creându-se o atmosferă sonoră ce impresionează melomanii de toate vârstele.
În decursul scurtei sale istorii de la constituire, BSP – Orchestra a avut sansa ca la pupitrul său sa fie dirijori consacrati precum: Ilarion Ionescu Galati, Tiberiu Soare, Ionel Tudor, Cristian Florea.
A avut roluri in mai multe opere noi și spectacole in cadrul New York Shakespeare Festival, Teatrul Judson Poets și alte sali din New York.În 1981 a fondat “La Gran Scena Opera Co.”, care a sustinut spectacole la New York precum și un turneu internațional in 2002 la cele mai mari teatre de operă din lume și festivaluri precum Lincoln Center, Kennedy Center, Edinburgh Festival, Festivalul de la Veneția, Munchen Festival, Festivalul Covent Garden si multe altele în SUA, Marea Britanie, Europa, America de Sud și Australia.A sustinut masterclass-uri de voce pentru tineri cantareti de opera timp de 40 de ani în New York, precum si in Israel, Italia, China sau Olanda. In present Ira este profesor-invitat la Conservatorul din Amsterdam, precum si la Academia de Opera din Amsterdam.
Va susține în cadrul Centrului de Excelență workshopurile de canto.
Liora Maurer, născută în Tel Aviv, a devenit parte a Operei Metropolitan ca dirijoare asistent în 2008-2009.
A avut numeroase opere la Met, cele mai importante fiind faimoasaLa Boheme a lui Franco Zeffirelli, Satyagraha a lui Phillip Glass, care vor fi în curând lansate şi pe DVD, Stiffelio a lui Verdi şi opera Madame Butterfly a lui Puccini (cu minunata versiune vizuală realizată de Anthony Minghella)- ambele dirijate de Placido Domingo. Doamna Maurer a fost pianist şi antrenor/coach în workshopul pentru Two Boys/Doi Băieţi, noua operă a lui Nico Muhly, co-producţie Met şi Opera Naţională Engleză, înainte ca aceasta să aibă premiera la Opera Naţională Engleză încununată de succes vara trecută. Two Boys/Doi Băieţi va avea premiera în SUA, la Met, în 2013.
Înainte de a se alătura Met, doamna Maurer a fost un dirijor asistent la New York City Opera, din sezonul 1997-1998. Ea a fost acompaniatorul recitalului pentru Viaggio a lui Rossini o Reims, si a lucrat în colaborare cu savantul in Rossini Phillip Gossett, Donizetti L’Elisir d’amore, și lui Mozart Le Nozze di Figaro și Don Giovanni. În Revista Operă 2010 recenzii Don Giovanni și a declarat că “Liora Maurer furnished fine harpsichord continuo” și revista The New Yorker a apreciat interpretarea ei “pentru adăugarea de podoabe spirituale.” Doamna Maurer, de asemenea, a contribuit la pregătirea muzicală a emisiunilor New York City Opera lui Beniamin Britten Paul Bunyan și Tosca de Puccini.
În 1999 doamna Maurer a fost invitat la Festivalul Spoleto Statele Unite ale Americii să se pregătească și să efectueze, în premiera americană a Bürgshaft Die Kurt Weill lui sub conducerea muzicală a lui Julius Rudel.Succesul critic și popular al producției a dus la înregistrarea comercială prima muncii, și a fost lansat în vara anului 2000 pe etichetă EMI, inregistrarea contine pe doamna Maurer la pian, ca parte a Festivalului de Spoleto Orchestra. În anul următor, Maestro Rudel a invitat-o să facă pregătirea muzicală pentru producția de la Pittsburgh Teatrul de Opereta din aceeași lucrare. Ea a lucrat de asemenea cu Opera din Seattle, Wolf Trap Opera Company, Omaha Opera, Opera și Cleveland New Opera israelian.
Liora Maurer este în prezent profesor la International Vocal Arts Institute, ceea ce a adus colaborări cu diverse nume faimoase din operă (Sherrill Milnes, Renata Scotto, Mignon Dunn, Federico Davia şi Renato Capecchi). A ţinut numeroase concerte peste tot în lume, inclusiv în Israel, Germania, Spania, Japonia, Italia, Peru şi Puerto Rico. Liora Maurer a absolvit Academia Rubin din Tel Aviv şi deţine un Master în Muzică la Manhattan School of Music, unde a beneficiat de bursă completă. Este deţinătoarea a numeroase premii, inclusiv a unei burse a Fundaţiei Americano- Israeliene.Va susține în cadrul Centrului de Excelență workshopurile de corepetiție/pian.
Dirijoarea Lucy Arner aduce publicului o afinitate specială pentru opera italiană si franceza, aceasta fiind sporită datorita vastei sale experiente în unele dintre cele mai mari case de opera, cum ar fi Gran Teatre del Liceu din Barcelona si Metropolitan Opera New York.
Cunoscuta sub numele de “un adevarat cantaret dirijor,” Lucy Arner si-a facut debutul in 1996 la Teatro Mancinelli din Orvieto, Italia. A dirijat operă si concerte peste tot în lume, fiind prima femeie care a dirijat opera în Palacio de Bellas Artes din Mexico City.
Sub conducerea sa, New York Chamber Opera a sculptat o nisa unica in peisajul de opera din New York, prezentand lucrări, cum ar fi Dido si Aeneas de H. Purcell. Lucy Arner a fost Director Muzical Interimar al “Opera Center Moores” de la Universitatea din Houston în timpul sezonului 2008-09, dirijand “Orfeu in infern” de Offenbach si alte spectacole ale lui Daniel Catán “Florencia en el Amazonas”, foarte apreciate de critici.
Va susține în cadrul Centrului de Excelență workshopurile de tehnica orchestrala.
Prim-solista a Operei Nationale din Bucuresti, Oana Andra este o mezzo-soprana de renume international. A absolvit Academia de Muzica din Bucuresti, sectiile Canto (Prof. Maria Slatinaru-Nistor) si Regie de Opera (Prof. A. I. Arbore si G. Zaharescu). A urmat cursuri de Master Class cu Daphne Evangelatos, Mariana Nicolesco, Alberto Zedda, Regine Crespin, Carlo Cossutta si Sir Colin Davis, la randul ei fiind invitata sa sustina un curs de master class pentru tineri cantareti din Japonia (2000).
A studiat indelung pentru aflarea propriului stil de interpretare, iar rezultatele nu au intarziat sa apara, fiind premiata la 15 concursuri internationale de mare traditie, dintre care amintim Francisco Viñas (Spania), IVC (Olanda), ARD (Germania). A colaborat cu artisti renumiti precum Nicolai Ghiaurov, Pier-Luigi Pizzi, Ruggero Raimondi, June Anderson, Alberto Zedda, Marcello Viotti, Maurizio Benini, Renato Bruson, Inva Mula, Raul Gimenez, Michiyoushi Inoue, Mariana Nicolesco, Alexandru Badea, s.a.
Repertoriul sau este unul extrem de bogat, cuprinzand roluri din operele lui Mozart (Zerlina -Don Giovanni, Sesto – La Clemenza di Tito, Dorabella -Così fan tutte), G. Rossini (Rosina- Il Barbiere di Siviglia, Isabella – LItaliana in Algeri), V. Bellini (Adalgisa – Norma), G. Verdi (Maddalena -Rigoletto), G. Bizet (Carmen – Carmen), Ch. Gounod (Siebel -Faust), J. Massenet (Charlotte – Werther), H. Berlioz (Ascanio -Benvenuto Cellini), P.I. Ceaikovski (Olga -Evgheni Oneghin), A. Ponchielli (Laura -La Gioconda), G. Enescu (Jocaste -Oedipe).
Unul dintre cele mai semnificative momente din cariera sa a avut loc in 2005, cu ocazia sarbatorii nationale a Principatului Monaco, cand a participat, sub conducerea dirijorului Maurizio Benini, cu Il Viagio di Reims (Giacomo Rossini), la redeschiderea stagiunii si redeschiderea Operei Garnier din Monte Carlo.
Născut la Fălticeni, tenorul Teodor Ilincăi este originar din satul Mălini, judeţul Suceava. Studiază oboiul în cadrul “Liceului de Artă” din Suceava în perioada gimnaziului. După absolvirea Liceului Teoretic “Constantin Brâncoveanu” din Bucureşti, specializarea Filologie, debutul său artistic s-a realizat sub forma unei colaborări cu Teatrul de revistă “Constantin Tănase”, sau în emisiuni – concurs realizate de TVR1, precum Ploaia de stele (semifinalist) şi Bravo-Bravissimo (Marele premiu).
În anul 2006 absolvă Universitatea de Muzică din Bucureşti, cu specializarea Muzică Bizantină. Pe parcursul facultății a avut ocazia de a descoperi muzica de operă, studiind cu Prof. Georgeta Stoleriu sau participând la masterclass-ul bas-baritonului George Crăsnaru. Tot pe parcursul facultăţii se angajează în Corul Operei Naţionale din Bucureşti, unde primeşte şi unele roluri mici. Din anul 2006 devine solist al Operei Naţionale din Bucureşti, unde-şi face debutul cu rolul Ionică din Motanul încălţat de Cornel Trăilescu. Din acelaşi an, începe perfecţionarea în arta cântului vocal sub îndrumarea Maestrului Corneliu Fănăţeanu şi obţine o bursă oferită de CEE Musiktheater din Viena.
Fiind angajat al Operei Naţionale din Bucureşti, a avut ocazia de a participa între anii 2007 – 2008 la masterclass-uri sustinute de Leontina Văduva, Viorica Cortez şi Eduard Tumagian. Calitatea vocii şi muzicalitatea sa l-au plasat pe primul loc în cadrul concursului de tenori din Szczecin – Polonia (2008) şi pe locul al II-lea la Concursul Internaţional de canto “Francisco Viñas” din Barcelona (2010). Debutul său internaţional a avut loc în ianuarie 2009 pe scena Operei din Hamburg, cu rolul MacDuff din opera MacBeth de G. Verdi. În acelaşi an, urmează debuturi importante, precum cele de la Opera de Stat din Viena (Nabucco – G. Verdi) şi Opera Regală din Londra (La Bohème – G. Puccini), unde are şansa de a-şi face debutul discografic (Opus Arte). Tot în anul 2009 îi sunt oferite două distincţii importante: Solistul anului, decernat în cadrul Galei Premiilor VIP şi Premiul Ludovic Spiess, oferit de Forumul Muzical Român, urmând ca în anul 2010 să fie onorat cu premiul In memoriam Iosif Sava pentru activitatea pe anul 2009, premiu oferit de Radio România Cultural. Deasemenea, a fost invitat să participe în cadrul unor importante gale internaţionale cu scop caritabil, precum European Aid Organization for Children ( München, 2009) şi AIDS Gala (Berlin, 2011). Dintre colaborările cu nume importante ale liricii mondiale, se numără concertele din Valladolid (2011) și Londra (2013), alături de soprana Angela Gheorghiu. Teodor Ilincăi şi-a desfăşurat şi îşi va desfăşura activitatea până în anul 2016 pe scenele operelor din: Monte Carlo , Londra, Hamburg, Viena, Peralada, Sevilla, Berlin, München, Düsseldorf, Duisburg, Macerata, Toulouse, Strasbourg, Barcelona, Marseille, Lausanne, Santiago de Chile, Frankfurt, Avenches, Londra, Paris (La Bohème, Madama Butterfly – G. Puccini, MacBeth, La Traviata , Nabucco, Otello, Rigoletto – G. Verdi, Faust, Romeo et Juliette ̶ Ch. Gounod, Evgheni Oneghin – P.I.Tchaikovsky, L’amico Fritz – P. Mascagni).
In contextul existentei unui insemnat numar de muzicieni si a unui conservator de muzica, ca si a unei indelungate traditii in domeniul interpretarii simfonice si de opera, la 1 ianuarie 1949 a luat fiinta Filarmonica de Stat Sibiu, institutie profesionista de spectacole si concerte care de-a lungul celor peste 50 de ani de existenta ca institutie de stat a prezentat mii de concerte simfonice si de muzica de opera, asimiland un vast repertoriu simfonic si liric.
Nenumarate cronici din ziare si reviste romanesti si straine au elogiat nivelul muzical al concertelor orchestrei sibiene, oglindind totodata calitatea inregistrarilor pentru radio si televiziune, pentru disc si CD.
De asemenea, un mare numar de turnee au fost efectuate cu deosebit succes atat in tara, cat si in strainatate – in Franta, Germania, Italia, Austria, Spania, Rusia etc. Impreuna cu orchestra sibiana au concertat celebri interpreti romani si straini, intre care pot fi mentionati: Ion Voicu, Valentin Gheorghiu, Stefan Ruha (Romania), Monique de la Bruchollerie si Jean Jaques Thiollier (Franta), Sviatoslav Richter, Rudolf Kerer, Lazar Berman, Dimitri Baskirov (Rusia), Ivry Gittlis (Elvetia), Monserrat Caballe (Spania), alaturi de multi altii.
Horia Andreescu este dirijor şef al Formaţiilor Muzicale Radio, dirijor colaborator permanent al Filarmonicii „George Enescu“, fondator al Orchestrei de cameră „Virtuozii din Bucureşti“, profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti.Absolvent al Conservatorului din Bucureşti, isi continua studiile la Academia de Muzică din Viena sub îndrumarea lui Hans Swarowsky şi a lui Karl Osterreicher,fiind mai apoi discipolul lui Sergiu Celibidache (cursuri de maiestrie în perioada 1978-1980, la Trier si München). Din 1987 este dirijor la Filarmonica George Enescu, unde functioneaza si în prezent. În 1989 a fondat Orchestra de camera Virtuozii din Bucuresti, iar din 1992 ocupa functia de director general muzical al formatiilor muzicale ale Societatii Nationale Române de Radiodifuziune.Dirijor permanent invitat la diverse orchestre din Germania, Horia Andreescu a sustinut concerte în peste 20 de tari europene. Este o prezenta activa si în mari festivaluri internationale, prezentand numeroase prime auditii de muzica româneasca si universala. Preocuparea constantă a lui Horia Andreescu de a pune în lumină muzica românească reiese din eforturile sale la Berlin, Viena, München, Amsterdam, Madrid, Japonia etc. de a-i prezenta pe Enescu şi alţi compozitori români. În repertoriul sau, pe lânga vasta literatura simfonica si concertanta, figureaza si lucrari lirice de compozitori germani, italieni, francezi. Discografia sa este impresionanta: peste 50 de lucrari de anvergura, între care cele enesciene stau la loc de cinste. A înregistrat pentru Radiodifuziunea Româna dar si pentru alte radiodifuziuni – la Berlin, KolnŹ Leipzig, Viena, Madrid, BBC Scotia, Rejkjavik, Ierusalim, Hilversum, peste 160 de titluri.
Este distins cu premiul Criticii la Bienala Muzicii Contemporane în 1981 la Berlin.În 1997, Uniunea Criticilor Muzicali îl numeşte “Dirijorul anului”. A primit Ordinul Naţional “Steaua României” în grad de Mare Ofiţer în anul 2000. Între premiile şi distincţiile dirijorului Horia Andreescu, Premiul UNESCO, România 2003, cinsteşte efortul de afirmare a identităţii muzicale româneşti în lume.
Ioana Cristina a inceput studiul viorii de la varsta de patru ani, cu bunicul sau, Aurelian Anghelescu, profesor de vioara. Din 2007 a beneficiat si de indrumarea maestrului Stefan Gheorghiu, urmand apoi studii la Academia de Muzica si Teatru din Rostock, Germania, cu maestrul Petru Munteanu.In prezent studiaza cu maestra Mariana Sarbu, la Academia de Muzica Felix Mendelssohn Bartholdy din Leipzig.A obtinut o serie intreaga de distinctii in diferite competitii nationale si internationale, cum sunt: premiul I si Premiul Special “Bach” la Concursul International “Kloster Schontal” , Germania, (2009), premiul I si Premiul Special “Reinhold Würth Förderpreis” pentru continuarea studiilor, la Concursul International “Kloster Schontal” , Germania, editia 2011, Premiul I la Concursul International “Jaroslav Kocian” , Cehia , (2008) , Premiul III la Concursul International “Andrea Postacchini” , Italia , (2006), Premiul I la Concursul International Kocian (2008), Premiul II la Concursul International Valsesia Musica, Varallo – Italia, 2013.Incepand cu anul 2000 a participat si a fost laureata la toate editiile Olimpiadei de Muzica, a castigat premiul I la Concursul “George Georgescu” din Tulcea (2000, 2002, 2009) si Marele Premiu la editia din 2009, premiul I la Concursul “Garabet Avachian” Bucuresti (2000, 2002, 2003, 2004, 2005), premiul I la Concursul “Paul Constantinescu” Ploiesti (2003, 2004, 2005), precum si Premiul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania (2005).
A sustinut concerte atat in tara, in compania “Orchestrei Nationale de Tineret”, sub bagheta dirijorului Horia Andreescu, a Filarmonicii “Moldova” din Iasi, a Filarmonicii “Mihail Jora” din Bacau, a Filarmonicii “Oltenia” din Craiova, precum si a Orchestrelor Simfonice din Brasov, Galati, Ploiesti, Botosani, Targoviste, Oradea, Orchestra de Camera “Radio Bucuresti”, cat si in strainatate (Italia, China, Republica Moldova – Filarmonica “Serghei Lunchevici”).A colaborat cu dirijorii Horia Andreescu, Ovidiu Balan, Tiberiu Soare, Ilarion Ionescu Galati, Mihail Agafita, Radu Postavaru. Ioana Cristina a sustinut numeroase recitaluri atat in Bucuresti, la Ateneul Roman, cat si in alte orase ale tarii.
În perioada studiilor urmate în ţară, apoi în Polonia la Academia de Muzică „Karol Lipinski” dirijorul Constantin Grigore a beneficiat de îndrumarea unor maeştri recunoscuţi ai dirijatului: Horia Andreescu, Petru Andriesei, Ilarion Ionescu-Galati sau dirijorul polonez Marek Pijarowski. A participat la diverse Masterclass-uri, precum „Wiener Meisterkurse” (Viena 2008 – prof. Salvador Mas Conde) sau „The Roads of Romanticism” (Varsovia 2006).
Constantin Grigore se perfectionează printr-un stagiu de asistenta la Rundfunk Sinfonieorchester Berlin (2011) sub îndrumarea maestrului Marek Janowski, iar în prezent este dirijor în rezidenţă la Bayrische Rundfunk şi Munchner Philharmoniker, în paralel participând şi la cursurile de fenomenologie susţinute de Konrad von Abel.
A susţinut concerte la pupitrul formaţiilor muzicale mari, atât din ţară (Orchestra de Camera Radio, Filarmonica “Ion Dumitrescu” – Rm. Vâlcea, Filarmonica de Stat din Piteşti, Filarmonica “Oltenia” – Craiova, Filarmonica de Stat din Sibiu, Orchestra Teatrului “Nae Leonard” – Galaţi, Orchestra Teatrului Naţional de Operetă din Bucureşti) cât şi de peste hotare (Polonia – Orchestra de Cameră „R-20” din Wroclaw, Filarmonica din Kielce ori Orchestra Naţională de Cameră a Republicii Moldova).
În 2009 cu ocazia Sarbătorilor Pascale s-a aflat la pupitrul Bucharest Symphonic Pops, în concertul sustinut de Al Bano si Montserrat Caballe în Piaţa Constituţiei din Bucureşti.
A colaborat cu solisti de renume ai scenei muzicale precum Florin Croitoru, Nicolae Licaret, Anna Mirescu, Teodor Ilincai, Cristian Mogosan, Irina Iordachescu, Cristina Anghelescu, Ioana Goicea, Raluca Ouatu, Tina Munteanu, Horea Haplea, Ingmar Anthony Lazar, Cristian Sandrin, Ioana Ilie, Natalia Konik, Wictor Kociuban sau Piotr Banasic.
Constantin Grigore a primit numeroase premii şi distincţii – ca sef de promoţie al UNMB a premiul fundaţiei „Fraţii Bucovineni” (2006), premiul I la concursul de interpretare „Garabet Avachian”, semifinalist la Concursul de Dirijat “Jeunesses Musicales Bucuresti” – editia 2010.